Toimintakalenteri 2024

Kevät ja syksy ovat taas täynnä kaikkea mukavaa puuhastelua. Kannattaa myös seurata Lemun Marttojen Facebook sivuja ja siellä tapahtuvaa ilmoittelua tulevista tapahtumista

Huom! Suurinosa tapahtumista vaatii ennakkoilmoittautumisen. Tapahtumista on lähetetty jäsenille erikseen sähköposti, jossa on tarkemmat tiedot kustakin tapahtumasta. Tapahtumat ovat tarkoitettu sekä jäsenille että ei-jäsenille, osa tapahtumista pelkästään jäsenille.

Tammikuu 2024

• Turun Linnan Kidutusta, kuolemaa ja kummituksia -kierros to 18.1 klo 19:00 (sitovat ilmoittautumiset Päiville 10.1 mennessä). Huom! Ikäraja K-15
  • Linkki kuvagallerian kuviin

Helmikuu 2024

• Vuosikokous su 11.2 Lemun pappilassa klo 15:00, ruokatarjoilu (ennakkoilmoittautuminen Tarjalle 4.2 mennessä). Huom! Vain jäsenille!
  • Marttailta ke 28.2 klo 18:00 Lemun Rukoushuoneella. Vain jäsenille!
    • Pullataikinan teon ja leivonnan vinkit. Valmistetaan pullataikina yhdessä, leivotaan pullat sekä juodaan tietysti pullakahvit. Kaikki jäsenet tervetulleita, ei ennakkoilmoittautumista eikä osallistumismaksua. Erityisesti uudet jäsenet, tervetuloa keskustelemaan yhdistyksen
      toiminnasta sekä ideoimaan toimintaa.

Maaliskuu 2024

• Naistenilta ke 6.3 klo 18:00 Lemun Rukoushuoneella
    • Paikalla:
      • Mausteet - Kotigastronomi
      • Kynttilät - Finnlite
      • Kosmetiikkaa - Avon ja Oriflame
      • Perfect Home
      • Hopeakoruja - Sunset Koru oy Naantali
      • Naisten vaatteet - Vaateliike Seepra
      • Pihanperän munat
      • Merinovilla- ja luomupuuvillavaatteet - Johanna K Design
      • Käsinpainetut tekstiilit ja taidetta - Soikun puoti
      • Pellavaiset kodintekstiilit - Teija Helin Desing
      • Tupperware - Johanna A.
      • Askaisten prännärin tuotteet
      • Kahvia ja pullaa - Lemun Martat
  • Ti 12.3 klo 18:00 Tarjan luona tehdään sormineulontatekniikalla torkkupeitto (sitovat ilmoittautumiset Pialle 4.3 mennessä)

Huhtikuu 2024

• La 13.4 ostosmatka Poriin  (sitovat ilmoittautumiset Hannalle 5.4 mennessä)
    • Lähtö Lemun urheilutalon ”yläpihalta” klo 7:00. Paluu n. klo 19:00
    • Pysähdys Kivikylän kotipalvaamo, Lappi
    • HalpaHalli, Paanakedonkatu 22, Pori
    • Porin keskustan eri liikkeet
    • Ostoskeskus Puuvilla
  • PERUTTU - Ruokakurssi pe 19.4 klo 15:00 Rasekon ammattioppilaitos (sitovat ilmoittautumiset Annelle 5.4 mennessä)
  • Wappumunkit ja -simat (ennakkoilmoittautuminen Hannalle) Huom! Vain jäsenille!
    • Siman keitto pe 26.4 klo 17:00
    • Siman pullotus la 27.4 klo 15:00
    • Talkoovalmistelut su 28.4 klo 15:00
    • Munkkien leivonta/paisto ma 29.4 alkaen klo 6:00

Toukokuu 2024

• Äänimaljarentoutus ke 15.5 klo 18:00 Lemun Rukoushuoneella (sitovat ilmoittautumiset Hannalle 8.5 mennessä)
  • "Tuetaan tulevaisuuden harrastajaa" -kampanja La 18.5 klo 12 - 16 paikkana Lemun Pappila
    • Tapahtumassa mm.
      • Virkkauksen eri tekniikoita
      • Neulontaan vinkkejä
      • Sormineulontaa
      • Lanka- ja välineopastusta
    • Tapahtuma suunnattu eritoten nuorille, mutta ihan kaikki ovat tervetulleita aloittelijoista kokeneempiin käsityön harrastajiin.
    • AVOIN KAIKILLE, ei etukäteen ilmoittautumista. Voit tulla milloin itsellesi sopii.

Kesäkuu 2024

• Retki Villa Royal Finland - Suomen ainoaan kuninkaalliseen kartanoon la 15.6 (sitovat ilmoittautumiset Hannalle 31.5 mennessä)
    • Lähtö klo 08:30 Lemun urheilutalolta, bussikuljetus
    • Pysähdytään ensin Ihanamäen laukkukauppaan (www.laukkutila.fi), jonka jälkeen omakustanteinen ruokailu
    • Opastettu 1,5h kierros kartanossa, sisältää leivoskahvit
    • Kotiinlähtö n. klo 16:00

Elokuu 2024

• To 1.8 Saunailta Louhisaaressa klo 18 (sitovat ilmoittautumiset Päiville viikkoa ennen)
    • Mukaan oma vati, pyyhe ja uimavarusteet
    • Luvassa rentouttavaa jalkakylpyä, iltapala, uimista ja saunomista
    • Mukana tuttu Liisa-Maija yrtteineen
  • La 31.8 Turun yliopiston kasvitieteellinen puutarha

Syyskuu 2024

• La 7.9 Lemust Leippä -markkinat
    • Martat mukana makkaraperunoineen
    • Lisätietoja myöhemmin
  • La 21.9 M/S Finnsirius Piknik ristelily Naantalista (sitovat ilmoittautumiset Annelle 20.8 mennessä)
    • Maksimi osallistujamäärä 20 hlö
    • Matka sisältää brunssin ja lounaan sekä kaikille yhteisen hytin matkatavaroille/ostoksille

Lokakuu 2024

• Ke 23.10 Käsityöilta Lemun kirjastossa klo 18:00 (ilmoittautumiset Tarjalle viikkoa ennen tarjoilun vuoksi)
    • Tehdään keskolaan peittoja ja halutessa sukkia
    • Merinovillalanka
  • Ti 29.10 Perinteinen Havukranssi-ilta Auttisissa klo 18:00 (ilmoittautumiset Päiville viikkoa ennen tarjoilun vuoksi)
    • Mukaan hanskat ja omat leikkurit jos on

Marraskuu 2024

• Ke 6.11 Joululeivontaa klo 18:00 alkaen Lemun rukoushuoneella
  • La 9.11 Ostosmatka
  • Ke 20.11 Jouluaskartelua Lemun kirjastolla klo 18:00
    • Tarkemman tiedot myöhemmin

Joulukuu 2024

• Ke 4.12 Lemun Marttojen joulujuhla

Ilmoittaudu tapahtumiin hyvissä ajoin! Osa tapahtumista täyttyvät nopeasti. Mikäli sinulle tulee este osallistua, muistathan peruuttaa ilmoittautumisen ajoissa!

Huomioithan, että kaikki maksulliset tapahtumat veloitetaan mikäli osallistujan peruutus tulee viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen eikä peruuttamiselle ole perusteltua syytä, myös
peruuttamatta jätetty osallistuminen veloitetaan. Yhdistyksen tulot perustuvat
vapaaehtoiseen talkootyöhön, joten jokainen viimetingassa peruutettu paikka tai
peruuttamatta jäänyt paikka ja siihen liittyvä osallistumismaksu jää silloin saamatta.
Yhdistys maksaa osan tai kokonaan erilaisia osallistumismaksuja sekä retkibusseja,
jotka veloitetaan yhdistykseltä joka tapauksessa.